Outdoor blog

Az Outdoor blog a természetben űzhető sportokról szól, kezdve a túrázástól egészen az extrém sportokig. Élménybeszámolók, programajánlatok, tanácsok...

Friss topikok

Írj te is az Outdoor blogra

Ha szeretnéd bemutatni kedvenc sportágadat, vagy élményeidet kívánod megosztani másokkal, esetleg egy közelgő outdoor programra akarod felhívni a figyelmet, akkor csak küld el azt az outdoorsportok@gmail.com e-mail címre és feltesszük a blogra.

HTML

A bumeráng! Eldobtam, és tényleg visszajött...

2007.11.25. 07:00 Arpesz

Tavaly Karácsonyra kaptam a bumerángot unokatesómtól. Először nem értettem, miért jó ez, miért kaptam ilyen ajándékot, szinte nem is örültem neki. (Persze ezt nem mutattam) Aztán kimentünk egy dombtetőre dobálni. Eldobtam… És visszajött! Tényleg visszajött! Persze nem pont oda, ahonnan eldobtam, de határozottan visszafordult. Újra eldobtam, újra és újra. 20 perc után sikerült elkapnom az első dobást. Észre se vettem, és eltelt egy óra, és én csak dobáltam, dobáltam a bumerángot, és egyre jobban élveztem. A végén sikerült úgy eldobnom, hogy pontosan oda jött vissza, ahonnan eldobtam. Egy lépést nem mozdultam, csak eldobtam, álltam egy helyben, majd elkaptam. Persze legtöbbször erősen figyelve a röppályát, fel-alá rohangálva, majd végül nagyokat ugorva, vagy vetődve sikerül csak elkapnom, de ez nem baj, legalább mozogtam, és annál nagyobb volt az élmény, ha sikerült elkapni. Szóval a bumeráng jó móka! Pedig elsőre nem gondoltam volna, amikor megláttam ezt a műanyag háromszöget. Szélei gumírozottak, könnyű, de nem túlságosan, hogy ne fújja el nagyon a szél. Így viszont a vízben elmerül, szóval a vízparton vigyázzunk vele. Érdemes egy nagyobb rétet választani a játékra. Mert pl. a fákkal is meggyűlhet a bajunk, könnyen fent akadhat rajtuk a játékszerünk, és ekkor egy új játék következik: a dobjuk le, másszunk fel, rázzuk le a fáról a bumerángot nevezetű játék. Persze egy-két nagyobb dobás után már érezni fogjuk a röppályát is, és tudni fogjuk, merre, mekkora erővel hajítsuk, hogy arra szálljon a bumerángunk, amerre szeretnénk.
A bumeráng tehát mindenképpen fantasztikus szórakozás, és a kezdeti ügyetlenkedések ellenére is meglepően hamar, már az első próbálkozásoknál is érhetünk el vele sikerélményeket.
Ha többen vagyunk, az sem jelenthet gondot, ugyanis a bumeráng frizbiként dobva frizbiként viselkedik - legalábbis az, ami nekem van, amit a képeken láttok - , tehát relatíve egyenesen száll. Azért csak relatíve, mert ahogy a frizbinek is, neki is van egy kis íve, ami persze szintén nem jelenthet gondot, mert néhány dobás után már érezni fogjuk, hogy barátunktól 20-30 fokra jobbra kell hajítanunk, hogy pontosan a kezébe repüljön.

A bumerángról még:

15 komment

Címkék: bumeráng élménybeszámoló sportágbemutató

A bejegyzés trackback címe:

https://outdoor.blog.hu/api/trackback/id/tr80240334

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Flashy7 2007.11.25. 09:13:14

nekem rendes banán alakú volt, a frizbihez képest baromi erősen kell eldobni, de visszajött. elkapni nem próbáltam, inkább menekültem előle, mert oldalra kitér, aztán felmegy és kb rám esik :)

brillo · http://brillo.blog.hu 2007.11.25. 12:11:55

hm. nekem is volt gyerekkoromban, ősrégi, fából, félköríves, eredeti ausztrál szuvenír, de nekem sose jött vissza. meg is dühödtem, hát micsoda dolog ez kérem, pedig úgy dobtam, ahogy rá volt rajzolva... de most hirtelen kedvet kaptam, csak épp nem tudom, pest közepén, időhiányban, hol dobálódzak?? a nappali azért ennyire nem nagy...:-)
arról tudnál picit mesélni, hogy te hogyan dobod (hogy visszajöjjön, persze)..? egy kicsit visszarántod, amikor eldobod, vagy hogy?

lilike13 2007.11.25. 12:40:17

Ez miért és mitôl bumeráng? Mûanyag, háromszög, stb. Az ausztrál benszülöttek biztos, hogy nem ilyet használnak...

KaaRoy 2007.11.25. 12:45:12

Azt mondja meg valaki, hogy a bumeráng eleve játéknek lett feltalálva, vagy valami gyakorlati felhasználása is volt-e? Nehezen tudom elképzelni, hogy ezzel vadásztak volna kengurura.

Árpi a 4-ből 2007.11.25. 12:51:01

pedig vadásztak vele... eredetileg....

Leonard Zelig 2007.11.25. 13:04:31

Nekem is ausztrál szuvenír "eredeti" fa bumerángom volt, azzal jártunk a lakótelepi kutyafuttatóra. Nagyjából visszajött, de miután majdnem lefejeztünk egy gyerekét tologató kismamát és egy nyugdíjas házaspár felét, visszakerült a falra. Most a vitrinben csücsül.

jzsupp 2007.11.25. 13:28:47

Mi vásároltunk két darabot: egy "eredeti ausztrál" ás egy "macska" forma, mindkettő fa, kézi megmunkálású. A kettő közti különbség az, hogy a nagy hajlítottat csak 3-4-es, a "nőit" pedig 1-2 szélerőségben lehet használni. És működik mindkettő! 30 - 40 percces gyakorlás után szinte agyoncsap. Ajánlott napszemüveg ( mindig úgyfordul feléd, hogy elvakít a nap) és valami jó vastag munkáskesztyű is( hogy a tenyered is kibírja) De különben nagyon szórakoztató elfoglaltság.

blekem · http://posz.blog.hu 2007.11.25. 13:57:03

na most ennek a fizikájára valaki ajánljon nekem egy linket :) hogy milyen röppályán jön vissza, miért jön vissza, mitől függ hogy egyáltalán visszajön-e, stb stb... ennek utánanéztél már esetleg?

stoti · http://mozgasserult.blog.hu 2007.11.25. 14:24:34

Én a banánalakút dobálgatom, van gyerekkoromból egy műanyag. Tényleg vadásztak vele az ausztrál benszülöttek de az ivóhelyek közelében pihenő madárrajokra. Sokat nem kellett célozni de nagyon ügyesek voltak. Én kerekesszékben ülök, így kényelmes játék ez nekem. Kivéve, ha a kutya kapja el előbb. :-))

Arpesz · http://kerekparral-athenig.blog.hu 2007.11.25. 15:02:36

Én úgy olvastam az alsó három link valamelyikén, hogy csak oly módon vadásztak bumeránggal, hogy megriasztották vele a madárrajt, amit ezután egy hirtelen kifeszített hálóval elkaptak. De ki tudja, mi az igazság...

A fizikájára ott van egy link szintén, a középső. Az elvet máshol is használják... De ettől függetlenül fantasztikus dolog, aki kapta már el, tudja, milyen érzés... ;)

Ja, és igen, létezik szobabumeráng is, én is csodálkoztam, de tényleg! Nézzétek meg róla a videókat a legalsó link alatt.

zsemle 2007.11.25. 18:48:03

Nem, a sima "banán" alakúval NEM vadásztak, az mindig is játék volt csak. Vadászatra volt külön eszköz, a neve kylie, ami viszont NEM tért vissza. Itt van egy egész jó leírás mindkét fajtáról: www.crystalinks.com/boomerangs.html

peter 2007.11.25. 21:46:37

Ja ez ténlyeg iszonyat jó cucc. Ugyanaz a cég csinálja, amelyik a 406m repülő fizbit.
www.aerobie.hu

Vadászni nem, de szórakozni jó.:)

Joaquin 2007.11.26. 00:13:06

Zsemle:

\"For the North, the use of the boomerang is proved for the bird hunt, approximately at the times of the Goths (from approx. 100 AD).\"
És itt nem a kylie-ról beszél és nem throwing woodról.

Olvasd el a magad által belinkelt cikket még1x.

izsó 2008.04.10. 21:04:07

Sziasztok! Itt a jó idő,ideje beindítani a bumeráng szezont!Kéne csinálni egy találkozót a bumirajongóknak.Kérlek, írjon aki szereti ezt a hobbyt,vagy megszeretné ismerni ezt a fantasztikus játékot(sportot)!

Feri 2008.08.04. 21:04:13

Nekem 2 db bumerángom van de már csak az egyik van meg de az sárga és nem banán alakú és sárga a másik is úgy néz ki mint a sárga de elveszett és lila színű volt és ezek 3 szélűek
süti beállítások módosítása